Sprawdzenie połączenia

Jeśli przed lekcjami chcesz mieć pewność, że z Twojej strony nie będzie problemów z połączeniem, możesz zawsze wykonywać sprawdzenie opisane w tej części.

Porada
Jeśli masz jakieś problemy ze Skype lub z komputerem, najprostszym rozwiązaniem jest ponowne uruchomienie komputera. Nie wystarczy zamknięcie pokrywy laptopa, należy użyć opcji “Uruchom ponownie.”
Jeśli masz problem z połączeniem internetowym rozwiązaniem jest wyłączenie routera i ponowne włączenie po kilkunastu sekundach.

1. Otworzenie ustawień

Kliknij „Ustawienia” tak jak pokazano poniżej.

Przejdź do sekcji „Dźwięk i obraz”.

2. Kamera

Powinien pojawić się obraz z Twojej kamery. Jeśli go nie widzisz oznacza to, że kamera nie działa prawidłowo.

Porada
Często lektorzy ustawiają laptopa w taki sposób, że widać talko górną część ich twarzy. Najlepiej ustawiaj laptopa tak, aby Twoja twarz była na środku.

3. Mikrofon

Kiedy coś mówimy ilość niebieskich „kropek” powinna wzrastać. Symbolizują one głośność dźwięku.

Jeśli mamy mikrofon odrębny od komputera warto sprawdzić, czy na pewno to on nagrywa dźwięk, a nie wewnętrzny mikrofon laptopa. Najłatwiej przetestować to stukając w mikrofon palcem- powinna gwałtownie wzrastać ilość „kropek”.

4. Głośniki/słuchawki

Aby sprawdzić czy słyszymy dźwięk należy nacisnąć „Test dźwięku”.

5. Test połączenia

Aby sprawdzić połączenie należy kliknąć „Zacznij darmową rozmowę testową”.

Porada
Aby polepszyć jakość połączenia na lekcji lektor i kursant powinni wyłączyć wszystko co mocno obciąża połączenie internetowe np. pobieranie plików, uruchomione filmy w internecie itp. 

Co zrobić kiedy rozmowa testowa jest nieudana?

Najprostszym rozwiązaniem jest próba połączenia nie przez program Skype, tylko na stronie internetowej Skype: https://www.skype.com. Należy się zalogować, tak jak pokazano poniżej.

Połączenie działa tak samo jak w programie Skype. Wymaga to oczywiście znajomości swojego loginu (adresu email) i hasła Skype. Jeśli ich nie pamiętasz najlepiej zmień na nowe, aby uniknąć późniejszych problemów.

Jeśli chcesz użyć programu Skype zainstalowanego na komputerze spróbuj zainstalować aktualną wersję-kliknij „Ustawienia”.

Następnie kliknij „Pomoc i opinie”. Jeśli zobaczysz przycisk „aktualizuj”, kliknij go.

Jeśli po aktualizacji wciąż występują problemy rozwiązania znajdziesz w części Konfiguracja Skype. Warto ją wykonać jeśli dopiero zaczynasz używać Skype.


W następnym poradniku dowiesz się jak połączyć się z kursantem na lekcji.