Informacje dla lektorów pracujących przed powstaniem serwisu

Korzystanie z dysku Google

Docelowo lektor musi posiadać materiały na swoim własnym dysku Google w folderze „Mój dysk” i stamtąd musi je udostępniać. Dysk Google ma każdy posiadający konto na gmail.

Otwórz własny dysk Google

Materiały wspólne szkoły np. całe książki (zaznaczone poniżej) mieszczą się na dysku szkoły.

Aby korzystać z materiałów szkoły należy najpierw pobrać je na swój komputer. Najpierw otwieramy więc link materiały wspólne szkoły

Następnie należy kliknąć prawym przyciskiem na folderze który potrzebujemy i wybrać: “Pobierz”. Możemy pobrać pojedyncze pliki lub całe foldery z plikami i podfolderami.

Przykładowo jeśli chcemy pobrać cały folder z materiałami z angielskiego klikamy to co pokazano poniżej:

Folder z folderami, podfolderami i plikami pobierze się w całości na nasz komputer.

Porada
Pobranie wszystkiego na raz jest możliwe, ale jest tego bardzo dużo, więc w takiej sytuacji należy mieć odpowiednią ilość wolnego miejsca na dysku swojego komputera (kilkanaście gigabajtów). Najlepiej zostawić pobieranie na noc ponieważ to potrwa. Zamiast robić to na raz, można też w miarę potrzeb pobierać te materiały, które są akurat na potrzebne np. tylko książki z których lektor korzysta.

Po pobraniu na własnym komputerze trzeba jeszcze kliknąć prawym przyciskiem i wybrać “wyodrębnij wszystkie”. 

Jeśli chcesz udostępnić materiały uczniom musisz je wysyłać (np. jako pliki przez Skype). Możesz też dodać te pliki na swój dysk Google i wtedy możesz wysyłać uczniom linki do tych plików. Drugie rozwiązanie jest szybsze i wygodniejsze. Opisane w poradniku:

Umieszczanie materiałów na własnym dysku Google

Jeśli używasz prezentacji również należy tworzyć je na własnym dysku Google, opisane tutaj:

Używanie prezentacji wspólnie z kursantem


Więcej informacji w innych poradnikach na blogu.