Korzystanie z dysku Google
Docelowo lektor musi posiadać materiały na swoim własnym dysku Google w folderze „Mój dysk” i stamtąd musi je udostępniać. Dysk Google ma każdy posiadający konto na gmail.
Materiały wspólne szkoły np. całe książki (zaznaczone poniżej) mieszczą się na dysku szkoły.
Aby korzystać z materiałów szkoły należy najpierw pobrać je na swój komputer. Najpierw otwieramy więc link materiały wspólne szkoły
Następnie należy kliknąć prawym przyciskiem na folderze który potrzebujemy i wybrać: “Pobierz”. Możemy pobrać pojedyncze pliki lub całe foldery z plikami i podfolderami.
Przykładowo jeśli chcemy pobrać cały folder z materiałami z angielskiego klikamy to co pokazano poniżej:
Folder z folderami, podfolderami i plikami pobierze się w całości na nasz komputer.
Porada
Pobranie wszystkiego na raz jest możliwe, ale jest tego bardzo dużo, więc w takiej sytuacji należy mieć odpowiednią ilość wolnego miejsca na dysku swojego komputera (kilkanaście gigabajtów). Najlepiej zostawić pobieranie na noc ponieważ to potrwa. Zamiast robić to na raz, można też w miarę potrzeb pobierać te materiały, które są akurat na potrzebne np. tylko książki z których lektor korzysta.
Po pobraniu na własnym komputerze trzeba jeszcze kliknąć prawym przyciskiem i wybrać “wyodrębnij wszystkie”.
Jeśli chcesz udostępnić materiały uczniom musisz je wysyłać (np. jako pliki przez Skype). Możesz też dodać te pliki na swój dysk Google i wtedy możesz wysyłać uczniom linki do tych plików. Drugie rozwiązanie jest szybsze i wygodniejsze. Opisane w poradniku:
Umieszczanie materiałów na własnym dysku Google
Jeśli używasz prezentacji również należy tworzyć je na własnym dysku Google, opisane tutaj:
Używanie prezentacji wspólnie z kursantem
Więcej informacji w innych poradnikach na blogu.