Informacje dla lektorów pracujących przed powstaniem serwisu

Podane informacje dotyczą tylko lektorów pracujących w firmie LingTutor przed powstaniem serwisu. Pozostali lektorzy znajdą potrzebne informacje w pozostałych poradnikach.

1. Ceny lekcji i wynagrodzenie lektora

W serwisie kursanci nie wykupują pakietów lekcji tylko wpłacają dowolne kwoty na swoje „wirtualne konto finansowe”. Dopiero z tego wirtualnego konta kursant może zamówić lekcje u lektora. W związku z tym, lektor powinien przygotowywać lekcje dla kursanta, tylko kiedy będą już zamówione (co oznacza, że uczeń je opłacił), a później wynagrodzenie otrzymuje za już przeprowadzone lekcje.

Kursant może zamawiać lekcje pojedynczo, nie występują już „pakiety lekcji” przypisane lektorowi.

Obecne pakiety lektor powinna dokończyć w cenie jaką wcześniej brał za lekcję. 50 zł za standardową lekcję i 60 zł za specjalistyczną lub 60 min. Z ceny 50 zł wynagrodzenie lektora wynosi 40 zł. Uczeń ma też zniżkę od LingTutor i płaci mniej niż 50 zł, ale tym lektor nie musi się interesować.

Jeśli lektor chciałaby zmienić cenę może to zrobić dla nowych kursantów, lub dla wcześniejszych ale już po zakończeniu wcześniejszych pakietów.

2. Zmiany w działaniu materiałów

W serwisie nie ma już pakietów lekcji, w związku z czym nie ma numerowanych linków do lekcji. Linki te były plikami prezentacji- teraz rolę takich linków przejmują „grupy materiałów”. Można powiedzieć, że jeśli kursant odbywa 4 lekcje, to każda jest osobną grupą materiałów.

Do tej pory linki do lekcja i materiały były tym samym. W serwisie grupy materiałów nie są bezpośrednio powiązane z lekcjami. W serwisie lektor samodzielnie tworzy grupę materiałów- domyślnie zawiera ona materiały na jedną lekcję, ale może stworzyć jedną grupę materiałów na której przeprowadzi kilka lekcji z jednym kursantem (dzięki temu między innymi odwołania lekcji nie wiąże się z koniecznością jakichkolwiek działań na materiałach).

Grupa materiałów= jedna lub więcej lekcji kursanta

W jednej grupie materiałów mogą znajdować się materiały bardzo różnego rodzaju (skany z książki, filmy, nagrania, strony internetowe itd.).

Nowy sposób pracy z materiałami polega na korzystaniu z platformy LingTutor:

Czym jest platforma LingTutor.

Nowy sposób jest dobry, jeśli lektor potrzebuje korzystać tylko z notatek, bez pisania na wirtualnej tablicy (bo ona jeszcze nie działa). Jeśli lektor chce prowadzić lekcje tak samo jak wcześniej, czyli na slajdach, do grupy materiałów musi dodać prezentację ze slajdami. Wtedy grupa materiałów to jedna prezentacja slajdów. Więcej na ten temat tutaj:

Używanie prezentacji wspólnie z kursantem.

Zamiast prezentacji można też dodać np. plik tekstowy Google i na nim wspólnie pracować, jak na prezentacji:

Jak działają Dokumenty Google

Przedsionek

Nie ma już przedsionka, zamiast tego można dodać materiały dla kursanta tak, aby ich nie widział. W tym celu dodając grupę materiałów należy kliknąć „Więcej” i zmienić widoczność materiałów z „TAK” na „NIE”. Lektor może przygotować jakąś lekcję wcześniej, a kursant nie będzie mógł ich zobaczyć. Oczywiście przed lekcją lektor musi zmienić widoczność na „TAK”.

Uwaga
Jeśli kursant jest już na stronie z jego listą materiałów i dopiero wtedy lektor ustawi „widoczne”, kursant aby je zobaczyć będzie musiał odświeżyć stronę (nacisnąć F5 na klawiaturze), lub wejść ponownie do materiałów.

3. Korzystanie z dysku Google

Docelowo lektor musi posiadać materiały na swoim własnym dysku Google- Dysk Google ma każdy posiadający konto na gmail.

Otwórz własny dysk Google

W własnego dysku można dodawać linki na nową platformę LingTutor.

Lekcje uczniów

Same dotychczasowe lekcje uczniów (wraz z „przedsionkami” i dokumentami uczniów) będą działać tak jak dotychczas i lektor wraz z jego uczniami będą mieli do nich dostęp. Są na dysku szkolnym, ale w praktyce nie ma to znaczenia.

Własne materiały lektorów

Własne materiały lektorów (zaznaczone w poniższym obrazku na czerwono) już przeniesione na indywidualne dyski Google lektorów. Lektor może wrzucać stamtąd linki na nową platformę LingTutor.

Materiały wspólne szkoły

Materiały wspólne szkoły np. całe książki (zaznaczone powyżej na żółto) są na dysku szkoły.

Zobacz materiały wspólne szkoły

Materiały szkoły mieszczą się na dysku Google szkoły ONE (przed zmianą na LingTutor). Szkoła płaci za niego, a kiedy przestanie jego zawartość niestety zniknie. W związku z tym szkoła będzie opłacać dysk tak długo, aż lektorzy przeniosą się całkowicie na nową formę pracy z materiałami.

Uwaga
Lektor nie powinien pobierać linków z materiałów szkoły (np. do nagrań) i dodawać je na nową platformę, ponieważ kiedyś te linki przestaną działać. Teraz lektor powinien pobierać linki tylko do materiałów z jego własnego dysku Google, lub innych miejsc w internecie.

Aby korzystać z materiałów szkoły na nowej platformie LingTuror należy przenieść je najpierw na swój własny dysk Google. Aby to zrobić najpierw należy pobrać folder z materiałami, których potrzebujemy. Aby coś pobrać należy kliknąć prawym przyciskiem na folderze i wybrać: “Pobierz”.

Folder z plikami i podfolderami pobierze się w całości na komputer.

Porada
Pobranie wszystkiego na raz jest możliwe, ale jest tego bardzo dużo, więc w takiej sytuacji należy mieć odpowiednią ilość wolnego miejsca na dysku swojego komputera (kilkanaście gigabajtów). Najlepiej zostawić pobieranie na noc ponieważ to potrwa. Zamiast robić to na raz, można też w miarę potrzeb pobierać te materiały, które są akurat na potrzebne np. tylko książki z których lektor korzysta.

Po pobraniu trzeba jeszcze kliknąć prawym przyciskiem i wybrać “wyodrębnij wszystkie”. 

Pliki z własnego komputera można dodać później na własny dysk Google lub bezpośrednio do lekcji (na wirtualną tablicę- możliwe tylko dla obrazków).

Umieszczanie materiałów na własnym dysku Google

Otwórz własny dysk Google


Więcej informacji w innych poradnikach na blogu.